Hur man aktivt kan välja ett gott värdskap som förhållningssätt för att öka trivsel och lönsamhet i sin organisation

Föreläsning & Workshop

 

Bli “värdsmästare”!

Handen på hjärtat - hur ofta funderar du och dina medarbetare på begreppet värdskap?

Vi påstår att ni borde göra det oftare. Och vi vill gärna berätta varför.

“Men vi har inga gäster att ta hand om i vårt företag” säger du nu. Är du säker, undrar vi då.

Vi benar ut begreppet värdskap och berättar hur man kan använda sig av det på ett personligt, kollegialt och kundanpassat sätt. Med ett gott värdskap ökar både trivseln och affärsmöjligheterna.

Som utbildade affärsutvecklare och med över 50 års erfarenhet av kundmöten, service, försäljning och medarbetarskap har vi både kunskap och gedigen erfarenhet att dela med oss av. Banken med exempel från verkligheten är välfylld. Goda exempel, likväl som mindre goda.

 

Inspirationsföreläsning

Ca 45 minuter

Vi benar ut begreppet värdskap och bjuder på berättelser och exempel från verkligheten. Handfasta tips och en och annan småleende igenkänning utlovas. (På plats eller digitalt)

 

Inspirationsföreläsning med workshop

Ca 1,5 timme.

Här blandar vi föreläsningen med inslag av lättsam och teambuildande workshop. (Endast på plats)

 

"Vi tog in Sara och Nina för att utbilda vår sommarpersonal inom värdskap och service. Väldigt bra innehåll som personalen uppskattade. Kan varmt rekommendera denna utbildning. Tidigare har vi även samarbetat med Experience Dalarna gällande paketering och marknadsföring, de är väldigt professionella och vi ser framemot fortsatt samarbete." Jonas Schenkel, Siljansnäs Hotell